Din ciclul ”Ce bine era, dacă aflam dinainte!”, Independent Traveler a făcut un top al celor mai importante lucruri pe care ar trebui să le știi când te cazezi la un hotel. Evident că este genul de informații pe care nu ți le spune nimeni. Din motive lesne de înțeles. Despre cât de utile sunt, judecați singuri. Oricum la ponturile 8,9 și 10 nu m-aș fi gândit niciodată.

1. Personalul de la recepție știe perfect care sunt cele mai bune camere.

Când faci check-in la un hotel, persoana din fața ta este cea care îți alege camera în care vei sta și știe dacă vei primi una bună sau nu. Indiferent ce ai văzut tu pe site când ai făcut rezervarea, doar membrii staff-ului de la hotel cunosc exact care camere sunt mari și care sunt mici, care sunt departe de lift, prost luminate, cu priveliște bună sau nu, zgomotoase sau nu. Nimeni altcineva. În aceste condiții, ar fi o idee foarte proastă să te porți arogant sau urât cu personalul hotelului. Te poate costa scump.

2. Dacă ți-ai rezervat o cameră ieftină, atunci chiar o să primești o cameră ieftină.

În zilele noastre, când totul se face pe Internet, persoana de la recepție știe unde ți-ai rezervat camera, cât ai plătit pentru ea și exact pentru ce facilități ai optat. Și, probabil, a primit instrucțiuni despre ce trebuie să facă atunci când camerele au fost rezervate pentru tarife foarte mici (promoții etc). Cu alte cuvinte, atunci când ai plătit 10 dolari pe noapte nu ar trebui să te aștepți să primește camera cu cea mai bună priveliște din hotel.

3. Afișul ”Nu avem camere libere” s-ar putea să nu fie adevărat

Doar oamenii de la recepție știu adevărul despre situația ocupării hotelului. Știu dacă cineva și-a anulat în ultimul moment rezervarea sau dacă anumite camere nu au fost scoase la închiriere, dintr-un motiv sau altul. Un lucru important: nu toate camerele sunt scoase la închiriere pe site-urile de booking. De multe ori, dacă suni direct la hotel pentru a face o rezervare, ocolind site-urile de booking, poți obține o cameră pe care altfel nu a-i fi obținut-o.

4. Personalul hotelului este uneori plătit prost

Când ești supărat, obosit sau ai nevoie de ceva este bine să nu uiți faptul că personalul de la hotel este, într-o anumită măsură, prost plătit. Sau oamenii sunt foarte strict supravegheați de manager. Dar cu toate acestea încearcă să-și facă treaba cum trebuie. Nu vor să-ți cauzeze probleme, să-ți distrugă vacanța sau, dimpotrivă, să te facă să te simți vreun rege. Pur și simplu sunt la muncă.

5. Nu are sens să faci reclamații absurde. Cărțile sunt întotdeauna de partea staff-ul hotelului 

Este adevărat, totuși, că acești oameni prost plătiți iau cele mai critice decizii în ceea ce privește rezervarea ta. Ia gândește-te la următoarea situație: dacă cineva plătește 159 de dolari pentru un produs cumpărat din magazinul tău și apoi se întoarce cu produsul din cauza unui defect imaginar, cum l-ai trata? I-ai spune că-i returnezi banii, apoi l-ai trimite la plimbare. Probabil că personalul de la hotel nu o să te dea afară din hotel după ce-ți dă banii înapoi, dar are alte mijloace să te pună la punct dacă faci reclamații absurde: pot să-ți dea camera cea mai mică, mai zgomotoasă sau cu lumina cea mai puternică.

6. Trecutul angajaților din hotel nu este verificat în totalitate. Nici nu ar fi posibil

Înainte de a-ți lăsa banii la vedere și bijuteriile aruncate prin cameră, nu uita că nu tot personalul hotelului are background-ul verificat temeinic. Indiscutabil, cei mai mulți dintre oamenii care lucrează în hoteluri sunt onești, dar trebuie să acceptăm că pe unii nu i-a controlat nimeni înainte de angajare. De ce să riscăm atunci?

7. Recomandările pe care le face administratorul hotelului nu sunt întotdeauna de încredere

Este deja o rutină pentru hoteluri să aibă propriile recomandări, atunci când clientul vrea informații despre baruri, restaurante, mijloace de transport etc. Hotelurile au însă anumite dealuri cu restaurante locale, sau poate chiar proprietarul hotelului are propriul restaurant sau bar. Mai există posibilitatea ca angajații să fie instruiți să nu îndrume clienții spre alte restaurante sau baruri din afara resortului sau, dimpotrivă, administratorul primește un comision dacă recomandă anumite localuri. Cel mai bine ar fi să-ți cauți singur pe Internet sau la fața locului. Poți găsi informații de încredere și nu merită să pui bază doar pe recomandările administratorului de la hotel.

8. Camera ta poate fi curată, dar asta nu înseamnă că toate lucrurile au fost curățate

Trebui să știi că femeile care fac curat au de curățat între 10 și 30 de camere pe zi și trebuie să se miște repede între ora de check-out și cea de chek-in. Cu alte cuvinte, au la dispoziție cam 15-20 de minute pentru a curăța fiecare cameră. Asta înseamnă că se vor schimba așternuturile, vor înlocui ce s-a folosit peste noapte (paharele, prosoapele și ceștile de cafea) vor verifica minibarul și gata. Gândește-te la propriul dormitor: câte lucruri poți să faci în 15 minute? Așa este de curată camera ta.

9. Multe lucruri din camera ta nu sunt curățate niciodată (sau aproape niciodată)

În această categorie intră coffee maker-ul, mânerele de la dulap, telecomanda de la televizor și altele. Dacă ești germofob ar trebui să fii atent la toate lucrurile din cameră, în afară de așternuturile patului.

10. Acest lucru e valabil în special pentru cuvertura de pat

Hotelurile schimbă cuverturile de la pat foarte rar, cu toate că se petrec o mulțime de lucruri pe acestea. Toate ponturile despre hoteluri avertizează acest lucru: nu te întinde direct pe cuvertură.

11. S-ar putea ca în camera ta să se fi întâmplat lucruri nebunești

Un lucru comun în industria hotelieră este acela că nimeni nu vorbește despre ce s-a întâmplat într-o cameră de hotel. Nu vei afla niciodată de la recepție sau de la cameristă dacă în camera ta s-au petrecut aventuri scandaloase, arestări, petreceri cu droguri, decese sau chiar crime.

12. Personalului chiar nu-i pasă dacă vei face un bad review pe site-uri

Amenințarea personalului cu o recenzie proastă pe TripAdvisor sau pe social media nu este chiar atât de înfricoșătoare cum ne place să credem. Au mai fost clienți nemulțumiți și vor mai fi. Dacă aveți o problemă specifică sau credeți că meritați o compensație adresați-vă direct managerului de hotel. Dacă sunteți în continuare nemulțumit puteți să faceți o recenzie proastă pe un site. Dar asta nu înseamnă că dacă amenințați angajații hotelului cu asta veți fi tratați regește.

13. Dacă faci check-in prea devreme sau prea târziu s-ar putea să ai de pierdut

Dacă ajungi la hotel în afara orelor de check-in normale s-ar putea să primești ceea ce hotelul are disponibil în acel moment. Și s-ar putea să nu fie cea mai bună cameră…

14. ...pe de altă parte ar putea să însemne că primești cea mai bună cameră.

Unii experți recomandă însă să încerci. În mod normal, dacă ajungi dimineața la hotel, înainte ca toate camerele să fie pregătite sau seara, în noapte, când cea mai mare parte sunt ocupate, ceea ce a rămas poate fi o cameră mai bună decât cea pe care ai plătit-o. Astfel de camere mai bune sunt lăsate intenționat până în ultimele minute.

Recent, după o călătorie cu familia, din cauza unei întârzieri mari a zborului, am ajuns la hotel după ora 11. Am primit un apartament deși plătisem pentru o cameră standard (era, de fapt, un apartament pentru călători cu dizabilități) așa că am avut mult extra-spațiu. Pentru a da aceste camere speciale, hotelul are nevoie să fie sold-out sau foarte aproape de a fi deci, iată, ce noroc pe capul unor călători întârziați!

15.  Ceilalți călători știu și ei toate aceste lucruri și ar trebui să avem grijă unii de alții.

Dacă oaspeții hotelurilor ar începe să acorde mai multă atenție modului în care se comportă în hoteluri, lucrurile ar fi mai bine pentru noi toți. De exemplu, dacă citești acest articol, atunci încearcă să păstrezi cât mai curată camera de hotel, iar e,u care stau noaptea următoare acolo, voi face același lucru- cu toții vom avea mai puține lucruri de care să ne facem griji.

Articol scris de Ed Hewitt, Features Editor la IndependentTraveler.com

 

 

Previous post

Cele mai gustoase fotografii. Cu și despre street food

Next post

Cum arată în realitate Molenbeek, ”cuibul teroriștilor europeni”

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.