Celebrul site de rezervări online Agoda.com, cu peste 700.000 de oferte din toată lumea, cel mai mare și mai tare pe Asia etc etc, tocmai m-a convins să folosesc, de acum înainte, serviciile altor companii. Și aș fi ținut această decizie pentru mine, dacă zilele trecute nu aș fi primit un mail de la Agoda, cu un mesaj ce poate fi tradus în felul următor: ”știm că ești nemulțumit, dar ține-ți gura iar, în schimb, noi îți dăm o reducere de 15% la următoarea rezervare făcută pe site-ul nostru”. Serios? 🙂

Dar să o luăm cu începutul.

În călătoria pe care am făcut-o în ianuarie prin Cambodgia am folosit exclusiv serviciile Agoda.com. În primul rând pentru că are foarte multe oferte de cazare în Thailanda și Cambodgia și, în al doilea rând, poți să plătești foarte simplu cu cardul, în momentul în care faci rezervarea. În linii mari, nu am avut parte de surprize neplăcute. La hotelurile unde mi se părea ceva dubios, mă uitam la rubrica de comentarii ale clienții, iar dacă nici așa nu mă lămuream, căutam referințe și pe TripAdvisor. Până aici, nimic deosebit, banal chiar.

Ei bine, țeapa mi-am luat-o când am dat peste această cazareGreen Village Bungalow Villas din Sihanoukville. Prețul era undeva pe la 25 de dolari pe noapte și, mai important, a contat faptul că se scria în anunț că vilele sunt ”la numai 100 de metri de centru”. Am făcut o rezervare pentru o noapte, tocmai în ideea de a nu mai da banii pe tuk-tuk, mergând dintr-o parte în alta a orașului, mai ales că a doua zi dimineață urma să iau autobuzul către Phnom Penh. Primul șoc a fost când am constatat că nici un șofer nu știa adresa respectivă. Am apelat, în cele din urmă, la Google Maps, iar unul din șoferii din centrul orașului s-a încumetat să mă ducă până acolo. Și am mers și am mers….și am tot mers, vreo câțiva kilometri. Unele după altele, dispăreau hotelurile, casele localnicilor, am intrat într-o pădure, am ieșit din pădure, am trecut pe lângă o cireadă de vaci și, la un moment dat, am ajuns într-adevăr la un complex de vile pe care scria ”Green Village Bungalow”. Eram pur și simplu la țară: muște, țânțari și o mireasmă de grajd care venea din depărtare.

Prea obosit să mai fac scandal, mi-am văzut de treaba, dar a doua zi am făcut un comentariu la oferta de pe Agoda.com, în care am scris că este o minciună că vilele sunt amplasate în centru, motiv pentru care mă simt înșelat și vreau banii înapoi. Am și uitat de comentariul respectiv, nici nu am mai verificat dacă a fost publicat pe site, până când am ajuns în București. Acum două zile mă trezesc însă cu un mesaj de la Agoda.com cu următorul conținut:

”Referitor la rezervarea ID ….. la hotelul Green Village Bungalow Villas

Vă mulțumim pentru comentariul referitor la experiența cu Agoda. Regretăm să auzim că informațiile de pe site-ul nostru au fost derutante și am transmis plângerea dumneavoastră departamentului competent pentru a remedia situația.

Apreciem dorința de a împărtăși cu noi părerile despre cazare. Este scopul nostru de a oferi servicii de calitate și comentariile dumneavoastră sunt foarte importante. Regretăm acest nefericit incident și am vrea să continuăm colaborarea. În acest sens, vă rugăm să ne permiteți să vă oferim o reducere de 15% pentru rezervarea viitoare cu Agoda Service Co. Ltd. Instrucțiunile sunt mai jos.

Cum să beneficiați de 15% discount: Faceți o nouă rezervare și plătiți întreaga sumă apoi trimiteți-ne ID-ul rezervării solicitându-ne să aplicăm discountul. Vom face asta și vom returna cei 15%, indiferent de suma cheltuită pentru această nouă rezervare. … Discountul este valabil un an, până la 31 ianuarie 2017 ” (mai departe îmi explică cum pot identifica pe site hotelurile în care plata se face înainte, bla, bla)

Urmează din nou regrete și semnătura: ”Akira, Agoda Customer Satisfaction Team”

Inițial am zis: OK, iată o firmă care se respectă. Am intrat apoi pe site, la oferta ”Green Village Bungalow” și am constatat însă nu mi se publicase comentariul. De fapt, erau doar trei posturi ale clienților, ultimul din 2 iulie 2015. Nu se umblase nici la detaliile mincinoase ale ofertei. Tot în centru orașului scria că sunt vilele. Deci, cu alte cuvinte, la două săptămâni după ce am făcut reclamația, datele anunțului nu fuseseră modificate, deci și alții au fost duși în eroare, iar comentariul meu care i-ar fi putut avertiza pe unii, nu fusese publicat. În schimb, Agoda.com îmi oferea o compensație de 15% reducere din prețul cazării viitoare. Bun, și cum rămâne cu nevoia clienților de a fi informați corect? Ei na, să caște mai bine ochii data viitoare.

Nu aș fi atât de enervat de această poveste, dacă nu ar fi vorba totuși despre una din cele mai mari platforme de travel din lume. De fapt, despre cea mai mare platformă, pentru că Agoda.com și Booking.com fac parte din Priceline Group, care este cel mai mare furnizor de rezervări online de pe planetă, cu operațiuni în peste 200 de țări. Ca să știm, deci, cu cine avem de-a face.

 

Articol precedent

Rețeta zilei. Cum se face Amok cu pui, o mâncare tradițională din Cambodgia

Articol următor

1900 km prin Cambodgia (3). Phnom Penh, închisorile secrete ale khmerilor roșii și povestea Bophanei

2 Comentarii

  1. 2 februarie 2016 la 14:43 — Răspunde

    Pe mine m-a dezamagit de mult Agoda. Pentru Asia fie rezerv la fata locului (mi s-a intamplat ca la hotel sa fie mai ieftina camera decat pe site), fie ma uit pe site-ul lor doar ca sa ma informez, incerc sa rezerv direct la hotel. Daca nu am si nu am alta optiune ii folosesc.
    Ah, si am mai stat intr-o imputiciune de hotel, aproape un bordel, care avea cam 7 rating. Dar mizeria de acolo era de nedescris! Si am vazut ceva mizerie pana acum :)).

    • 2 februarie 2016 la 14:55 — Răspunde

      DA, si eu am fost un pic enervat de chestia cu preturile mai mici la fata locului decat pe site. Dar am zis ca, mde, comisioane alea, alea. Dar nesimtirea cu nepublicarea comentariului mi s-a parut incredibila.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *