Ar fi o greşeală imensă ca atacul sângeros împotriva jurnaliştilor de la săptămânalul francez de satiră Charlie Hebdo să fie pus doar pe seama unor terorişti demenţi, care doar întâmplător sunt musulmani şi tot întâmplător şi-au asortat rafalele de mitralieră cu strigătul de luptă „Allahu Akbar”. Lumea musulmană dispreţuieşte profund Occidentul şi valorile lui şi pe acest fundament apar, natural, extremiştii dispuşi să ucidă cu sânge rece nişte caricaturişti. Care nu se pot apăra decât cu ascuţişul condeiului.

Pot să fiu de acord cu cei care spun că, în general, islamul este o religie paşnică. Asta nu înseamnă că este şi tolerantă. Nu orice musulman este automat un purtător de kalashnikov, dar asta nu înseamnă că occidentalii sunt priviţi cu simpatie. „Occidentalii sunt impuri”. Am auzit de atâtea ori în ţări musulmane cuvintele astea, spuse în şoaptă, încât am ajuns să fiu convins că nu este vorba doar despre păreri izolate.

Am văzut cu ochii mei comunităţi islamice care îşi refuzau o viaţă mai bună pentru că nu voiau să intre în contact cu occidentalii şi „proastele lor obiceiuri”. Într-un paradis tropical, cum este Arhipeleagul Zanzibar, sate întregi musulmane trăiesc într-o sărăcie lucie, în timp ce companiile de turism locale îşi aduc angajaţi, doar creştini, din Tanzania şi Kenya. Nu este vorba despre nici o discriminare, localnicii pur şi simplu nu vor să intre în contact cu turiştii occidentali. Nu le place cum se îmbracă străinii, nu înţeleg de ce femeile mzungu („om alb”, în limba swahili) umblă îmbrăcate lejer, vorbesc şi râd în gura mare, fumează şi beau în rând cu bărbaţii lor. Nu cunosc prea multe despre ţările din care vin occidentalii dar ştiu, pur şi simplu ştiu, că,  undeva în ceruri, cineva i-ar privi dezaprobator dacă ar trece peste linia invizibilă care-i desparte pe creştini de musulmani. Şcolile publice încearcă să îndrepte lucrurile, dar ce te faci cu ceilalţi, analfabeţii care nu mai au nici timpul, nici dispoziţia de-a încerca să fie altfel?

„Ştii de ce musulmanii sunt mai săraci decât creştinii? Pentru că trebuie să se închide de cinci ori pe zi şi nu mai au timp să muncească”. Poate vă imaginaţi că acesta este vreun banc făcut de occidentali pe seama unor amărâţi din lumea a treia, dar nici vorbă de aşa ceva. Este o constatare tristă a unui amic musulman pe care l-am cunoscut în zona Mombasa, partea majoritar islamică a Kenyei. Omul era ghid turistic la firma fratelui său, o şansă uriaşă care-i permitea să privească viaţa cu detaşarea celor umblaţi prin lume, cu acces la internet şi prieteni pe facebook. O şansă pe care nu au avut-o însă cei mai mulţi dintre oamenii din satul lui de pe malul Oceanului Indian.

Totuşi, nu faptul că se închină de cinci ori pe zi este marea problemă a musulmanilor. Problema lor este că îi consideră pe occidentali oameni fără nimic sfânt în ei, desfrânaţi fără speranţă şi care nu se gândesc decât la plăcerile acestei vieţi. Pentru că mintea unui credincios musulman nu poate concepe ca un bărbat care bea alcool sau o femeie „necuvincioasă” îşi poate găsi vreun loc, alături de cei drepţi, în viaţa de apoi. Cei mai mulţi musulmani se vor ţine, pe cât posibil, departe de astfel de necredincioşi. Alţii însă vor pune mâna pe arme, atunci când liderii religioşi le vor cere acest lucru, în numele credinţei.

Trebuie să acceptăm că, la baza ei, acolo unde există multă sărăcie şi înapoiere, lumea musulmană priveşte cu silă Occidentul. Astfel, vom înţelege exact de ce au apărut formele extremiste ale islamului şi mai ales de ce au câştigat atât de mulţi adepţi. Vom înţelege de ce există pe lume Al Qaida, Statul Islamic şi atacurile teroriste din capitalele occidentale. Acolo, la temelia lumii musulmane, este de neconceput ca nişte caricaturişti de la „Charlie Hebdo” să scape nepedepsiţi după ce au făcut glume pe seama profetului Mahomed. Oricum nu ar fi ajuns în Rai pentru această blasfemie, deci care-i paguba că au murit mai devreme, împuşcaţi de apărătorii Profetului?

Dacă privesc lumea occidentală cu dispreţ, atunci de ce vin atât de mulţi musulmani în Europa, mai ales în ultimii ani? Este o întrebare legitimă, dar răspunsul este simplu. Există suficienţi musulmani care, deşi urăsc obiceiurile occidentale, vor să trăiască în prosperitatea occidentală. Este un fel de căsnicie din interes: fata e urâtă cu spume, dar are foarte mulţi bani. Şi cum într-o astfel de căsnicie soţul păstrează banii, dar îşi caută şi o amantă pe gustul său, musulmanii din Occident încearcă să-i impună Europei propriile reguli, păstrându-şi totodată beneficiile. Generaţiile s-au schimbat, dar schema a rămas aceeaşi. Aţi remarcat probabil că atacatorii de la Charlie Hebdo nu au coborât de pe cămile, ci dintr-o maşină cât se poate de modernă. Cumpărată, desigur, din banii „nevestei urâte”. (Gabriel Bejan)

Previous post

Reţeta zilei. Cum se face Tikka masala de pui, o mâncare indiană inventată în Marea Britanie

Next post

Reţeta zilei. Cum se face Dal Vada (chifteluţe din linte), o mâncare tradiţională indiană

11 Comments

  1. Cirdagz
    8 ianuarie 2015 at 9:56 — Răspunde

    Eu zic sa-i trimitem inapoi in satele lor de pe malul OCeanului Indian, intre nisipurile din Algeria sau Pakistan. Si sa-si ia camilele cu val acasa. Mahomed ii va rasplati pe lumea cealalta. Hai sictir arabu akbar!

  2. sss
    8 ianuarie 2015 at 12:27 — Răspunde

    masina era furata.
    altfel, autorul zice bine.

  3. ioana
    8 ianuarie 2015 at 18:45 — Răspunde

    am fost de multe ori în franta, începînd din 1991, am prieteni care faceau parte din asociatii de primire a refugiatilor di n arabia, africa, am cunoscut o familie din românia care mintise ca au fost terorizati de securitate, au fost ajutati sa aiba casa, servicii, vize de sedere iar dupa un an, cînd se întîlneau cu prirtenii mei nu-i mai salutau. Asa faceau si cu ceilalti si uite unde s-a ajuns . Cred c-a fost prea multa îngaduinta,prea putin s-au gîndit-francezii-, daca sa-i ajute sau nu , acum platesc un pret nemeritat pentru generozitatea dovedita , pacat !

  4. normal
    8 ianuarie 2015 at 20:53 — Răspunde

    In concluzie ei fac un lucru bun ….daca tu ca si om normal crezi ca ei sunt doar o victima si de fapt vor ca lumea sa fie un loc mai bun esti musulman sau idiot inchis la minte.Poate o sa ai ocazia sa intri in contact cu ei personal.Atunci o sa vezi ce sunt de fapt…Sau poate nu ai acces la informatie sa vezi ce se petrece in lumea asta si cine e de vina…sincer ma trec fiori cand vad ca sunt oameni care ii apara si dau impresia ca ii inteleg…oameni ca ziaristul nostru sunt in stare sa omoare pe altii ca sa aiba o viata de apoi plina de virgine in rai…Dumnezeu sa ne ajute ca mare nevoie avem

    • 8 ianuarie 2015 at 21:43 — Răspunde

      Domnule „Normal” am impresia ca nu prea ati inteles articolul. Va recomand sa-l mai cititi o data. Multumesc.

  5. Gabi Sorocianu
    9 ianuarie 2015 at 0:31 — Răspunde

    Aveti perfecta dreptate: au venit in Europa pentru un trai mai bun si nimic mai mult. Urasc tot ce tine de civilizatia occidentala. Am constatat acest fapt la inceputul anilor ’80 cand eram student si aveam colegi arabi in grupa. De fapt jumatate de grupa era formata din arabi, marea lor majoritate palestinieni. Cu totii ascultam Europa Libera si cam stiam despre ce e vorba in Orientul apropiat, despre Al Fatah, terorism, riposta israeliana si tot asa. In acel an, 1982 daca nu ma lasa memoria, Israelul a ocupat Libanul si a inconjurat gruparea Al Fatah a lui Yasser Arafat, cu Arafat cu tot, la Beirut. Numai interventia internationala a facut ca Arafat si ai sai sa scape cu viata: au fost transbordati pe o nava si evacuati in Tunisia, cred.
    Din curiozitate i-am intrebat pe colegii mei arabi ce parere au despre acest razboi, daca lupta armata nu e perdanta pentru poporul palestinian si daca n-ar fi mai bine un alt tip de lupta, mai subtila, pasnica, dar poate mai eficienta.
    „Pana la urma noi vom castiga razboiul. Daca nu noi, atunci copiii nostri. Daca nu, nepotii nostri sau urmasii lor. Noi vom castiga razboiul: nu au nicio sansa.” Nu lasau loc de nicio indoiala, nicio alta varianta nu era posibila, numai „victoria”.
    Atunci, eu si colegii mei (romani) ne-am distrat pe seama inconstientei lor: cum poti castiga un razboi cu un inamic mult superior economic/militar si cu aliati atat de puternici precum USA si Europa Occidentala? Inconstienta curata!
    Acum nu mai sunt atat de sigur ca un razboi de gherila dus la infinit nu poate fi castigat. Am adus vorbire de palestinieni, al caror tel este recastigarea patriei lor, Palestina, dar modul fanatic prin care si-au propus sa o faca este identic cu cel al fanatismului islamic. Acesti oameni nu pretuiesc viata nici cat negru sub unghie, moartea fiind mai interesanta si cu mult mai interesanta daca-ti daruiesti viata Profetului. Fanatismul religios este alternativa la saracia in care traiesc chiar si in Europa Occidentala, iar islamismul ii tine in saracie.
    Cred ca pana la urma se va ajunge la masuri extreme si extremiste ca de pilda expulzarea lor din tarile occidentale, legi rasiste si discrimatorii pentru a descuraja prin orice mijloace ca aceasta lume sa mai poata intra in Occident. Aceste masuri nu le vor lua Farage, Le Pen, Vadim Tudor sau Viktor Orban, ci partide traditional democratice, pentru a nu pierde electoratul din ce in ce mai radicalizat.
    Sper sa nu am dreptate, chiar imi doresc sa nu am dreptate, dar dupa cum evolueaza situatia, cam asta ne asteapta in anii ce vor urma: atentate teroriste urmate de noi masuri represive.

  6. sase sase
    9 ianuarie 2015 at 12:56 — Răspunde

    Bineinteles ca daca vor fi atentate teroriste , ele vor fi urmate de masuri represive. Doar nu te-ai astepta sa le dea o saorma! Dar aceste masuri represive trebuie sa fie dure,si duse pana la capat , altfel terorismul nu va fi eradicat.Iar daca lucrurile continua si se inrautatesc, pana la urma se va ajunge si la expulzarea islamistilor in tarile de origine.Oricum inca odata s-a dovedit ca toleranta si multiculturalismul promovat fara studiu de impact ( cum se spune) este o politica ce duce Europa si nu numai la faliment si disparitia culturii occidentale in favoarea valorilor musulmane. Cine nu se va supune va fi exterminat. Fie de o parte fie de alta. Depinde cine devanseaza lovitura si trece la fapte.Acela va invinge.Dupa cum vad insa Europa este sovaielnica si s-ar putea trezi prea tarziu, cand in numele democratiei si tolerantei pe care o promoveaza sa piarda prn vot democratic puterea si initiativa in propria-i casa.

    • Gabi Sorocianu
      10 ianuarie 2015 at 12:54 — Răspunde

      Pai sigur ca nu ma astept la saorme ci la masuri represive, dar acestea ne vor afecta in egala masura ca si atentatele teroriste. In America, dupa 911 s-a adoptat „Patriot Act” care nu a prevenit mare lucru, dar in schimb a dat drumul abuzurilor din partea agentiilor de spionaj. Sa fii ridicat de pe strada pentru ca nu esti de acord cu politica lui Bush junior parca nu mai seamana a democratie occidentala, ci mai degraba cu o „democratie originala”. Guantanamo este plin de oameni care stau de ani de zile acolo fara a fi pusi sub acuzare si judecati. Daca masurile represive lovesc in libertatile fundamentale ale individului, incet dar sigur, ne islamizam singuri.
      Solutia ar fi civilizarea lumii arabe, ceeace inseamna bani, foarte multi bani.
      Daca renuntam la valorile care au facut Occidentul atractiv, de pilda libertatea de miscare, libertatea cuvantului, libertatea religioasa etc., atunci islamistii castiga oricum.
      Acesta este pericolul real!
      E foarte simplu a lua masuri extreme: toti emigrantii musulmani va rog, poftiti in vagoane! Dar dupa aceea pot urma alte masuri extreme: de ce nu si albanezii? De ce nu si cei cu ochi albastri? Un dezaxat cu ochi albastri a dat foc la o gradinita de copii: sa-i expulzam pe toti pentru a fi siguri!
      Vor fi salvate astfel valorile occidentale in care credem?
      Ma indoiesc.
      Desigur, democratia se poate pierde prin vot democratic, vezi Hitler, vezi Putin, vezi Viktor Orban, dar aceasta este lumea in care traim. Cei de la Charlie Hebdo au murit aparand libertatea cuvantului. Daca nu vroiau sa moara, faceau caricaturi cu Bula.

    • Joaquin Murieta
      23 ianuarie 2015 at 1:31 — Răspunde

      Draga Sase inclin sa-ti dau dreptate dar din nefericire ce spui tu nu se intampla. Musulmanii nu ataca biserici si nu ucid popi si foarte rar rabini. Victimele sunt cei de stanga atei si unii comunisti. Dupa fiecare atentat musulman organizat in colaborare cu crestinii si uneori cu evreii guvernele de dreapta incep o prigoana impotriva comunistilor inclusiv cei evrei, ateilor si a „rasei Latine” de parca astia nu musulmanii au organizat atentatele. Fara 9/11 sansele lui Bush la realegere erau 0 cu toate ca Bin Laden si familia lui contribuisera deja masiv financiar la sustinerea campaniei electorale Bushiste. Cei de dreapta care tipa cel mai tare impotriva islamului sfarsesc prin a se converti la islam caci sectele neo-protestante nu mai pot minti pe nimeni si doar islamul mai poate spala creierele muncitorilor comunisti socialisti atei sau de rasa Latina.

  7. un_roman
    14 ianuarie 2015 at 2:53 — Răspunde

    Germanii, in ’39 au inceput lupta impotriva „sobolanilor” asa cum propaganda hitlerista ii numea la acea data … dupa caderea zidului, cei mai „inflacarati” isi tatuau pe frunte „auslander” si dadeau foc ghetourilor de tzigani … ASTAZI, dupa evenimentele din Franta, fac un mars de protest impotriva islamismului …
    Iata o natiune care are in instinct modul de a elimina complicatiile interetnice sau religioase. O fi bine asa ? O fi rau ?

  8. io_m
    21 martie 2015 at 12:27 — Răspunde

    #jesuisahmed Nu toţi musulmanii sunt terorişti! Generalizarea reprezintă o practică la fel de periculoasă ca indiferenţa sau condamnarea pe nedrept. Urii i se răspunde cu ură. O societate civilizată înţelege, iartă şi nu adânceşte clivajele culturale. # jesuisahmed #whoareyou?

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.