Story

Cazul Lubitz și ”drepturile pacienților” sau de ce s-a prăbușit avionul Germanwings pe 24 martie 2015

Nu poți să nu te crucești după ce citești raportul final emis astăzi de anchetatorii francezi în cazul pilotului german, Andreas Lubitz, care, pe 24 martie anul trecut, s-a prăbușit voluntar cu avionul Germanwings în Alpi, omorând 150 de pasageri aflați la bord. Cu două saptămâni înainte de catastrofă, un doctor privat i-a spus pilotului că ar trebui să se trateze într-un spital de psihiatrie dar, din cauza regulilor privitoare la confidențialitatea diagnosticului, această informație nu a ajuns și la angajatorul lui Lubitz, adică Lufthansa.

Andreas Lubitz (sursa: telegraph.co.uk)

BEA (Bureau d’Enquetes et d’Analyses), organismul francez care anchetează accidentele de avion, a dat publicității raportul final al tragediei provocate de pilotul sinucigaș Andreas Lubitz, în vârstă de 27 de ani. Potrivit Reuters, raportul arată că Lubitz, încă din decembrie 2014, a început să prezinte simptomele unei depresii psihotice, motiv pentru care a consultat mai mulți medici. Culmea este că nici unul dintre aceștia nu a alertat autoritățile aeronautice germane sau pe angajatorul pilotului, compania Lufthansa (Germanwings este divizia low-cost a Lufthansa). Problema de care se loveau medicii se pare că ar fi fost încălcarea confidențialității diagnosticului medical. Punctul culminant a fost când, cu două săptămâni înainte ca Lubitz să blocheze ușa cabinei și să îndrepte avionul direct spre munții Alpi, un doctor i-a spus că ar trebui să se interneze într-un spital, dar informația nu a ajuns mai departe.

Anchetatorii BEA au mai descoperit că Lubitz, care avusese și probleme de vedere și este posibil să se fi temut că-și pierde locul de muncă, ar fi căutat metode de sinucidere, în timp ce a depus eforturi pentru a-și ascunde boala de compania pentru care lucra în calitate de co-pilot.

BEA mai susține totuși că problemele mentale ale lui Lubitz nu au dat de bănuit piloților cu care acesta a zburat.

Experții francezi mai afirmă că este o mare problemă în ceea ce privește confidențialitatea unui diagnostic în condițiile în care siguranța publică este mai presus de aceste reguli.

BEA a recomandat autorităților europene să intensifice controalele medicale la care sunt supuși piloții, în special a celor care au avut în trecut probleme psihiatrice (cum era cazul lui Andreas Lubitz).

 

 

 

Gabriel Bejan

Recente

Tunisia. Oamenii deșertului și planeta lui Luke Skywalker din Războiul Stelelor

Vremurile tulburi prin care trece acum Tunisia, după ce președintele ales Kais Saied a dizolvat…

4 luni in urma

“MAdC e și despre tine!” – o campanie de colectare de obiecte cu povești, demarată pentru Muzeul Amintirilor din Comunism din Brașov

“MAdC e și despre tine!” este o campanie de colectare a unor obiecte însoțite de…

6 luni in urma

Cum a fost la cea mai intensă cursă de Formula 1 din 2021 și cum e în Budapesta contrastelor

Când începi să crești în era Schumacher versus Hakkinen, iar două decenii mai târziu vine…

6 luni in urma

Istanbul în pandemie. Un scurt ghid, cu ponturi și senzații, pentru o călătorie în orașul dintre Europa și Asia

Dacă vrei câteva zile de vacanță în vara lui 2021, când pandemia a trecut și…

7 luni in urma

Pe urmele lui Anthony Bourdain la Roma sau un mic ghid pentru gusturi și alte plăceri în capitala Italiei

Poate nu toate drumurile duc la Roma, dar în mod cert ar fi bine să…

7 luni in urma

Maroc își deschide turismul. Ce condiții trebuie să îndeplinească românii

Zborurile internaționale spre Maroc vor fi reluate pe 15 iunie 2021, ceea ce înseamnă că…

8 luni in urma