Nu poți să nu te crucești după ce citești raportul final emis astăzi de anchetatorii francezi în cazul pilotului german, Andreas Lubitz, care, pe 24 martie anul trecut, s-a prăbușit voluntar cu avionul Germanwings în Alpi, omorând 150 de pasageri aflați la bord. Cu două saptămâni înainte de catastrofă, un doctor privat i-a spus pilotului că ar trebui să se trateze într-un spital de psihiatrie dar, din cauza regulilor privitoare la confidențialitatea diagnosticului, această informație nu a ajuns și la angajatorul lui Lubitz, adică Lufthansa.

sursa: telegraph.co.uk
Andreas Lubitz (sursa: telegraph.co.uk)

BEA (Bureau d’Enquetes et d’Analyses), organismul francez care anchetează accidentele de avion, a dat publicității raportul final al tragediei provocate de pilotul sinucigaș Andreas Lubitz, în vârstă de 27 de ani. Potrivit Reuters, raportul arată că Lubitz, încă din decembrie 2014, a început să prezinte simptomele unei depresii psihotice, motiv pentru care a consultat mai mulți medici. Culmea este că nici unul dintre aceștia nu a alertat autoritățile aeronautice germane sau pe angajatorul pilotului, compania Lufthansa (Germanwings este divizia low-cost a Lufthansa). Problema de care se loveau medicii se pare că ar fi fost încălcarea confidențialității diagnosticului medical. Punctul culminant a fost când, cu două săptămâni înainte ca Lubitz să blocheze ușa cabinei și să îndrepte avionul direct spre munții Alpi, un doctor i-a spus că ar trebui să se interneze într-un spital, dar informația nu a ajuns mai departe.

Anchetatorii BEA au mai descoperit că Lubitz, care avusese și probleme de vedere și este posibil să se fi temut că-și pierde locul de muncă, ar fi căutat metode de sinucidere, în timp ce a depus eforturi pentru a-și ascunde boala de compania pentru care lucra în calitate de co-pilot.

BEA mai susține totuși că problemele mentale ale lui Lubitz nu au dat de bănuit piloților cu care acesta a zburat.

Experții francezi mai afirmă că este o mare problemă în ceea ce privește confidențialitatea unui diagnostic în condițiile în care siguranța publică este mai presus de aceste reguli.

BEA a recomandat autorităților europene să intensifice controalele medicale la care sunt supuși piloții, în special a celor care au avut în trecut probleme psihiatrice (cum era cazul lui Andreas Lubitz).

 

 

 

Previous post

Qatar Airways lansează zboruri avantajoase către Thailanda, Africa și Seychelles

Next post

Cum să faci înconjurul lumii cu mai puțin de 2400 de dolari

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.