În urmă cu câteva veri am petrecut o săptămână în Santorini și am observat că sunt totuși multe diferențe între această insulă și celelalte locuri din Grecia. Santorini este un loc interesant pentru a-ți petrece vacanța dacă, înainte de a pleca, știi la ce să te aștepți. Iată mai jos câteva ponturi care pot fi utile celor care vor să meargă în această vară în celebra insulă grecească.

Oia, Santorini

1. Santorini are doar 96 de kilometri pătrați și cam 11.000 de localnici, dar în fiecare vară este vizitată de peste jumătate de milion de turiști. Ok, te-ai prins ce vreau să spun: în plin sezon aglomerația este mare, cel puțin în principalele localități Fira și Oia, iar traficul poate deveni aproape insuportabil. Eu am fost la sfârșitul verii, iar timpul petrecut în mașina închiriată mi-a pus la grea încercare răbdarea. Grecii păreau însă mult mai relaxați, deci un sfat bun ar fi: ”Când ești în Grecia, comportă-te ca grecii!”

Santorini

2. Având în vedere numărul mare de turiști care vin aici în fiecare vară, prețurile sunt pe măsură. Mulți dintre proprietarii restaurantelor, hotelurilor sau magazinelor din Santorini își închid afacerea pe timpul iernii și se mută pe continent. Asta înseamnă că vin în Santorini primăvara și pleacă toamna, deci au la dispoziție un timp relativ scurt pentru a-și scoate banii. Deci trebuie reținut că prețurile sunt mai mari decât în alte insule grecești.

3. În Santorini se mănâncă excelent și la prețuri bune, dar nu în centrul localităților Oia și Fira. Ca peste tot în lume, acolo unde se îngrămădesc turiștii scade calitatea bucătăriei și cresc prețurile în mod nejustificat. (Citiți aici cum explică maestrul Anthony Bourdain acest aparent paradox). Spre exemplu, am descoperit câteva restaurante cu fructe de mare cu prețuri accesibile când cobori scările din Oia spre Amoudi. De asemenea, am mâncat baclava, gyro și souvlaki la taverne mai micuțe, printre străduțele din Perissa. Delicioase și mult mai ieftine decât la Oia.

4. O să-ți iasă pe nas de câte ori vei auzi despre celebrele apusuri de soare din Oia. Mii de turiști se îngrămădesc seară de seară pe terasele din Oia să vadă cum apune soarele și, evident, plătesc pentru distracția asta prețuri mai mari la băuturi și mâncare. Nu trebuie să fii geograf de profesie ca să-ți dai seama că pe insulă sunt atât de multe locuri de unde se poate vedea celebrul apus de soare din Santorini, încât nu merită banii să te duci la Oia doar pentru asta.

5. Fără discuție însă Oia este o localitate foarte frumoasă. Merită să te pierzi pe străduțele ei înguste cu case colorate în alb și albastru. Asta dacă ai loc de ceilalți turiști care vor face la fel ca tine.

Santorini, Perissa

6. Faimoasa Plajă Roșie din Santorini este într-adevăr frumoasă… dar deloc confortabilă. Sunt numai pietre atât pe plajă, cât și în apă și îți trebuie încălțări speciale pentru a face baie. Cea mai bună plajă pentru înot este cea din Perissa. De altfel, este bine să te cazezi în Perissa (cam la 20-30 de minute de condus de capitala Fira) dacă nu ești atras de viața de noapte și de cluburi. E mult mai liniște aici și, repet, poți sta pe plajă și înota.

Plaja Roșie din Santorini

7. Santorini nu e chiar Mikonos, dar are o viață de noapte bogată. Fira stă cel mai bine din acest punct de vedere.

8. Puțini știu acest lucru, dar vinurile din Santorini sunt excelente. Insula are o tradiție din vremuri antice să cultive viața de vie. Mai cunoscute sunt vinurile din Assyrtiko sau cele de la Domeniul Sigalas.

Santorini

9. Akrotiri este replica grecească a orașului italian Pompei. Este un oraș antic care a fost acoperit de erupția vulcanului Thera, în anul 1600 dinainte de Hristos. Acest eveniment l-ar fi inspirat pe Plato să vorbească despre legendara Atlantidă care s-a s-a scufundat în mare.

10. Din insulă se organizează excursii până la vulcanul din apropiere. În același tur de o zi poți să ajungi și la izvoarele fierbinți, o altă destinație foarte mediatizată. În opinia mea, excursia nu prea merită efortul. Vulcanul se vede mult mai bine de la depărtare, izvoarele fierbinți nu sunt chiar atât de fierbinți și trebuie să mergi mult pe jos, prin căldură și praf.

Oia, Santorini

Previous post

10 ponturi pe care să le știi înainte de a merge la plajă în Larnaca, Cipru

Next post

10 secrete ”murdare” despre companiile aeriene

2 Comments

1. Luciana
    2 ianuarie 2018 at 14:10 — Răspunde

Una dintre cele mai frumoase experiente din Santori a fost plimbarea cu catamaranul. O excursie semiprivata cu max 12 persoane. am navigat in jurul insulei, am vazut plaja rosie si minunatul apus din Santorini. Despre apusul in Oia, l-am vazut de la o piscina publica unde am facut si baie dupa excursia de 3 ore dintre Fira si Oia. A meritat banii dati 🙂

2. 21 iunie 2018 at 15:35 — Răspunde

Mi-a placut maxim In Firostefani si Imerovigli. Apusurile au fost mult mai misto decat in Oia. Imi pare rau ca nu am ajuns in portul Amoudi, nu am vizitat nici plaja Monolithos si nici nu am vazut lava de la vulcan, pentru ca l-am vizitat din exterior, de pe vas.
    In Oia eu m-am cam enervat sa iti spun sincer…m-a cam dezamagit! Muuult prea multa lume, disperata sa faca poze, asiaticii care parca puneau stapanire pe orice locusor gol…
    Cu toate astea, Santorini este o insula superba si merita vazuta cel putin o data in viata, cu siguranta!