Te gândești să-ți programezi o vacanță și începi să cauți pe internet un bilet de avion ieftin. Sau, alt scenariu, primești pe mail o ofertă irezistibilă de la o companie aeriană: 400 de euro de persoană, dus-întors până într-un paradis tropical din Asia de Sud-Est. Nu stai mult pe gânduri, prețul e prea tentant, și cumperi biletul de avion. Crezi că ai făcut o afacere, dar e posibil însă să nu fi fost atent la toate detaliile. Iar acest lucru s-ar putea să te coste. 

În general, nu ne uităm cu atenție la ce scrie pe biletul de avion, în afară de data și ora de plecare (ca să nu întârziem la aeroport) și data și ora de sosire (ca să nu ne întoarcem acasă după terminarea concediului). 

Am vorbit cu mai mulți specialiști care mi-au explicat de ce este important să fii atent la toate detaliile unui bilet de avion. Mai ales când este vorba despre un bilet de avion ieftin. Răspunsurile acestora la principalele întrebări pe care ar trebui să le ai înainte de a da banii pot fi citite mai jos:

Cine răspunde pentru eventualele probleme și ce drepturi ai atunci când cumperi un bilet de avion, dar zbori la destinație cu mai multe companii aeriene?

Avem situația următoare: vrei să pleci spre o destinație îndepărtată, dar zborul e format din mai multe componente. De exemplu, pleci de la București la Langkawi, Malaezia, prin Doha și Kuala Lumpur. Pe ruta București-Kuala Lumpur zbori cu o companie, iar Kuala Lumpur- Langkawi cu altă companie aeriană. În ce măsură este responsabilă prima companie aeriană, cea de la care ai cumpărat biletul de avion, pentru eventuale întârzieri, anulări de zbor, pierderi de bagaje etc de care se face vinovată a doua companie? 

Rǎzvan Pascu, consultant în turism:

Depinde foarte mult de condițiile în care cumperi biletul. Cazul 1: Dacă biletul de avion este rezervat complet printr-o singură companie aeriană și unul sau mai multe segmente sunt operate de o companie parteneră, atunci dacă primul segment are întârzieri, companiile înlănțuite care operează restul zborurilor sunt obligate să-ți ofere alternative. 

De exemplu, zbori din București spre Washington și ai un zbor București-Paris operat de Air France și un zbor Paris-Washington operat de Delta. Air France și Delta au acorduri semnate astfel încât pasagerii lor să fie protejați, bagajele vor ajunge la destinație fără ca pasagerii să aibă bătaie de cap cu preluarea lor la jumătatea drumului. Dacă Delta întârzie, atunci Air France va plăti despăgubiri și va trebuie să te reruteze, dacă este compania care ți-a emis biletul întreg. 

Dacă ți se anulează unul dintre zboruri sau dacă nu prinzi conexiunea, compania care a emis biletul tău va fi obligată să-ți ofere alternative, în cazul nostru fie Air France, fie Delta. În cazul în care zborul ajunge la destinație cu peste trei ore întârziere, vor fi obligați la plata despăgubirilor conform directivelor europene. 

Cazul 2: În cazul în care tu ți-ai construit singur călătoria din doua bilete de avion diferite București – Paris cu Wizzair, să spunem, și Paris – Washington cu Delta, atunci Delta nu va avea nicio obligație față de tine dacă Wizzair întârzie sau anulează cursa și nici Wizzair nu va avea nicio obligație față de tine dacă din cauza lor tu îți pierzi conexiunea spre Washington. Pentru asta exista asigurări. Unele asigurări de călătorie acoperă aceste riscuri. 

De ce este important să fii atent la timpul de transfer de pe un aeroport atunci când cumperi un bilet de avion?

Citește continuarea articolului pe Hotnews.ro

Previous post

În Langkawi, Malaezia, nu faci sex pe plajă, dar poți să bei alcool fără taxe

Next post

6 lucruri să le știi înainte să-ți faci vacanța în Langkawi, Malaezia

No Comment

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.